* איך מחזקים בילדים ביטחון עצמי ? כיצד נוטעים בהם תחושת שייכות, אכפתיות, כבוד, שיתוף וערכים נוספים ?
   אלו הן שאלות משמעותיות שאין עליהן תשובה אחת. הרי אין בגן שיעור בכבוד או שעת אחריות . . . 

* איך גורמים לצוות להבין את תפקידו כמשפיע על חינוך ועיצוב נפש הילדים ?

* איך יוצרים שפה משותפת בין הגן ובין ההורים ? אם ההורים והצוות החינוכי חולקים ערכים משותפים, אין סיבה לעודד או להציב 
   גבול בבית באופן שונה מאשר בגן. 


אם השאיפה היא להביא את המסגרות לגיל הרך לעסוק בחינוך לשמו ולהכין את הילדים לחיים, אז המשימה הבאה היא שיתוף הבית בידע.

הדברים נשמעים אולי כחזון אוטופי, מהסיבה הפשוטה שבדרך כלל הם אינם קורים מעצמם. על מנת להשיג את המטרה של ערכים משותפים, יש צורך להשקיע בה ואת זה ניתן לעשות בעזרת גורם המכוון למטרה זו.

וזו התכלית של תוכנית גן עם ערך. כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על הרציונל ועל התכנית עצמה.

התוכנית פותחה על ידי רווית רביב לאחר ניסיון רב שנים בעבודה כגננת, ומנהלת ובעלת גן לגילאי כמעט שנה ועד חובה, כולל. הדגש הוא על הכרת השטח, צרכי הצוות החינוכי ובעלי הגן והבנת צרכי ההורים, ההופכים אותה לאטרקטיבית בעיני צוות הגן כפי שמעידים בעלי גן רבים.

התוכנית פועלת מזה כארבע שנים בגני ילדים פרטיים וציבוריים, מגילאי לידה ועד 6, ברחבי הארץ (מבאר שבע ועד לחיפה והקריות. מענה לאיזור הגליל ואזורים מרוחקים נוספים מתוכנן בהמשך).  

בנוסף, עונה התוכנית במלואן על דרישת התקנות החדשות של חוק הפיקוח על מעונות יום ובהן, הכשרת הצוות, ליווי חינוכי ע"י מדריכה, בניית תוכנית לימודים שנתית תוך מעורבות הורים בתכנים ובערכים.